Rekabet Kurulu’ndan ünlü cips üreticisine 1,3 milyar lira ceza

Rekabet Kurulu, Türkiye’de cips ve şekerleme pazarında faaliyet gösteren Frito Lay Gıda Sanayi ve Ticaret AŞ’ye yaklaşık 1,3 milyar lira ceza kesilmesini kararlaştırdı.

Rekabet Kurumunun internet sitesinde yer alan açıklamada, Frito Lay’in paketlenmiş cips sektöründe faaliyet gösteren rakiplerinin faaliyetlerini zorlaştırmak, satışlarını engellemek ve onları pazardan dışlamak suretiyle Rekabetin Korunması Hakkında Kanun’u ihlal edip etmediğinin tespiti amacıyla Kurul tarafından yürütülen soruşturmanın tamamlandığı bildirildi.

Şirketin kendisinden paketlenmiş cips satın alan bakkal, market, büfe gibi satış noktalarında rakiplerinin satışlarını engellemeye yönelik uygulamalarda bulunduğunun tespit edildiği belirtilen açıklamada, teşebbüse yaklaşık 1 milyar 300 milyon lira idari para cezası verildiği ifade edildi.

Açıklamada, kararın 200 metrekarenin altındaki satış noktaları için önemli olduğuna işaret edilerek, cips ve şekerleme pazarında ön plana çıkan Frito Lay’e birtakım yükümlülüklerin getirildiği vurgulandı.

Bu kapsamda, rakip stant bulunmayan satış noktalarında, Frito Lay stantlarının dikey ve görünür olarak yüzde 30’luk kısmının rakip ürünler için ayrılacağı bilgisi verilen açıklamada, şunlar kaydedildi:

“Ayrılan bölüm seperatörle bölünecek ve bu bölümdeki her sepette okunabilir şekilde, ‘Bu bölüm rakip cips ürünleri için ayrılmıştır’ etiketi bulunacak. Herhangi bir sebeple rakip ürünlerin satış noktasında bulunmadığı veya tükendiği durumlarda rakip ürünler için ayrılan bu bölüm boş bırakılacak ve Frito Lay ürünleri ile doldurulmayacak. Satış noktalarına, rakip ürünlerin bulunurluğunu ve görünürlüğünü hedef alan herhangi bir yönlendirmede bulunulmayacak. Frito Lay, satış noktalarına en fazla bir cips standı yerleştirebilecek. Standart satın alma işlemleri haricinde, perakende satış noktalarına finansal fayda sağlanamayacak. Rakip ürünlerin de satış noktalarına girmesiyle tüketicilere sunulan seçenekler artacak. Alınan bu kararla Frito Lay’in rakiplerinin de büfe, bakkal, küçük market gibi satış noktalarına girmesi ve paketlenmiş cips pazarında tüketicilerin seçeneklerinin artırılması hedeflenmiştir.” (AA)

Related Posts

TikTok ile kritik görüşme: Hangi yaş grubu için sosyal medya yasağı geliyor?

Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Abdulkadir Uraloğlu, sosyal medya platformlarıyla yapılan görüşmelerde çocukları dijital tehlikelerden korumayı ve platformlara daha fazla sorumluluk yüklemeyi hedeflediklerini belirtti. 13 yaş altı ve 13-16 yaş grubu için ayrı düzenlemeler yolda.

Hangi meslekler erken emeklilik hakkını kaybetti? Yıpranma payı hangilerinde kaldırıldı? SGK tam liste açıkladı

Sosyal Güvenlik Kurumu (SGK) tarafından yayımlanan 98 sayfalık yeni düzenlemeyle, birçok meslek grubunun yıpranma payı yani fiili hizmet süresi zammı hakkı kaldırıldı. Nisan 2025 itibarıyla yürürlüğe girecek uygulamayla, erken emeklilik imkânı sunan sistem birçok çalışan için devre dışı kaldı. Peki, yıpranma payı kaldırılan meslekler hangileri?

Açık büfelerden çöpe dökülen gıdalar nedeniyle turizm yeni bir yol ayrımında: ‘Her şey dahil’ krizde

Türkiye’nin turizmde en büyük rekabet silahı her şey dahil sistemi, hem sürdürülebilirlik hem de artan gıda maliyetleri nedeniyle krizde. Sağlık sorunlarına da neden olabileceğini belirterek çare aranıyor.

Merkez Bankası Başkanı Karahan: Enflasyon kalıcı düşene kadar sıkı para politikası sürecek

Merkez Bankası Başkanı Fatih Karahan, dezenflasyonun devamını sağlayacak şekilde hareket etmeye devam edileceğini belirtirken, sıkı para politikasındaki duruşun da süreceğini vurguladı.

Altın tekrar yükselişe geçti! Gram fiyatı 4 bin 200 liranın eşiğinde…

Altın fiyatları rekor seviyelerden 4 bin liranın altına gerilemesinin ardından son 48 saatteki sert yükselişi ile tekrar zirveye yaklaştı.

Altın fiyatları 2 haftanın zirvesinde

Altın fiyatları 2 haftanın zirvesinde

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir