BTM, Girişimci Sayısını Artırıyor ve Unicorn Hedefliyor

BTM, Girişimci Sayısını Artırıyor ve Unicorn Çıkarmayı Hedefliyor

Bilgiyi Ticarileştirme Merkezi (BTM) Genel Müdürü Önder Kul, girişimci sayısını artırdıklarını belirterek, “En yakın vadede unicorn çıkarmayı hedefliyoruz.” dedi.

Kul, BTM’nin girişimcilere verdiği eğitimleri anlatarak, “Bizim belki de en güçlü kaslarımızdan bir tanesi komite eşleştirme faaliyetlerimiz. ITO’daki 81 meslek komitesiyle birebir eşleştirmeler yapıyoruz. Bu şekilde hem yatırımcı sunumları gibi oluyor hem kendi ürünlerinin sektörün duayenleri tarafından geri bildirim alınmasını sağlıyorlar.” ifadelerini kullandı.

Yılda iki kez Sahne XL etkinliği düzenlediklerini belirten Kul, şunları kaydetti:

“İlk etkinliğimizi haziranın sonunda planlıyoruz. Uluslararası bağlantılarımızı buraya davet edeceğiz, buraya yatırımcı çekeceğiz. Sahne XL aslında girişimcilerimizin bir nevi mezuniyeti. Yatırım almaya hazır olanlar sahneye çıkıyorlar. Yurt dışından da buraya yatırımcı getireceğiz. Yıl sonuna kadar da yatırımcı zirvesi yapmayı planlıyoruz.”

“Senegal Dakar’daki bir startup merkeziyle işbirliği içerisinde olacağız”

Nitelikli girişimci sayısını artırmak istediklerini kaydeden Kul, şu ifadeleri kullandı:

“BTM çatısı altında 514 girişimcimiz var. Kadın girişimci oranımız yüzde 24,71’e ulaşarak Türkiye ortalamasının oldukça üzerinde. Girişimlerimiz bu zamana kadar 257 milyon dolar değerleme üzerinden 28 milyon dolardan fazla satış yaptı. Halen destek alan girişimlerimiz arasında en genç girişimcimiz 15 yaşında iken en tecrübelisi 66 yaşında.”

“Kadın girişimcilerin potansiyellerini muhakkak ekosisteme kazandırmalıyız”

Toplantının ardından gazetecilerin sorularını yanıtlayan Kul, kadın girişimcilere yönelik soruyu şöyle cevapladı:

“Türkiye’de kadın girişimci oranları yüzde 14-15 civarında. Bizde her zaman bu oranın üzerinde oluyor. Doğum oranı düşüyor, genç nüfus diyoruz sürekli ama genç nüfus azalıyor. Bu nedenle bizim kadın girişimcilerin potansiyellerini muhakkak ekosisteme kazandırmalıyız.”

Kul, Anadolu’ya yönelik hedeflere ilişkin ise “Anadolu için şu anda yatırımcı programımız var. İlk etapta Anadolu’daki sermayeye odaklandık. Yavaş yavaş, adım adım gitmek istiyoruz. Anadolu’daki girişimcilerimize de kapımız sürekli açık.” yanıtını verdi.

BTM’deki girişimlerde yapay zeka ve sağlık teknolojilerinin öne çıktığını aktaran Kul, “İlk çeyrekte girişimci sayısını yüzde 30-40 artırdık, bu sayıyı muhafaza etmeyi planlıyoruz. En yakın vadede unicorn çıkarmayı hedefliyoruz, 2025’te neden olmasın?” ifadelerini kullandı.

Hesap Aç, 1.000 TL Kazan. BYBIT TR’ye Şimdi Üye Ol. Reklamdır
Kaynak: AA / Aylin Rana Aydin Kuş – Ekonomi

Related Posts

iPhone 16E vs iPhone 16: Hangi model daha iyi?

Apple’ın son olarak piyasaya sürdüğü iPhone 16E modeli sahip olduğu özelliklerin yanı sıra temel farklılıklarıyla bilinen bir cihaz. Peki iPhone 16 ile kıyaslandığında durum nasıl? İşte bir sonraki telefonunuzu seçmeden önce bilmeniz gerekenler…

Elektriği taşıyabilen bakteri keşfedildi

Bu bakteri, vücudundaki nikel liflerle elektron taşıyarak enerji devrimini başlatabilir. Bilim, bakır tellerden çok daha ilginç bir alternatife işaret ediyor.

Chery, iCar isminden vazgeçiyor! Peki neden?

Çinli otomobil üreticisi Chery, Apple ile yaşanabilecek olası hukuki süreci engellemek için iCar markasında değişikliğe gidiyor. Şirket, Çin dışındaki pazarlarda artık bu ismi kullanmayacak. Apple’ın iCar ismi üzerindeki haklarının hala …

İnce yapılı iPhone 17 Air için Apple’ın planları var

Apple, yeni bir tasarımla sunmayı planladığı iPhone 17 Air modeli için yeni bir iddia ortaya atıldı. Telefonun bataryası 1 günü çıkartamayacak.

Gemini ile yapay zeka deneyimi 13 yaş altı kullanıcılara açılıyor

Google, çocuklar için geliştirdiği Gemini’nin yeni yapay zeka sohbet uygulamasını önümüzdeki hafta kullanıma sunmayı planlıyor. Şirketin yeni adımı, ebeveyn kontrolü altındaki Google hesaplarına sahip 13 yaş altı çocukların da bu sohbet botunu …

Google ve Apple tekeline karşı koalisyon kuruluyor!

Google ile Apple’ın uygulama mağazaları üzerindeki hakimiyetine karşı dikkat çeken bir girişim yapılıyor. Meta ve Spotify’ın başını çektiği bir grup şirket, “Rekabetçi Mobil Deneyim Koalisyonu” adıyla bir ittifak kurdu. Koalisyon, iki teknoloji …

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir